Általános szerződési feltételek

A jelen általános szerződési feltételek („ÁSZF”) az Önhöz földrajzilag legközelebb eső vagy az Ön által választott és az alábbiakban felsorolt valamely (amelynél a rendelést leadja) gyógyszertártól („Gyógyszertár”) vásárolandó, a PharmaKlikk Kft. (székhelye: 7623 Pécs, Szabadság út 34., cégjegyzékszáma: 02-09-081183, továbbiakban: „PharmaKlikk”) által üzemeltetett www.klikkpatika.hu weboldalon („Webshop”) keresztül értékesített termékekre („Termék” vagy „Termékek”) vonatkozó valamennyi megrendelés („Megrendelés”) tekintetében irányadóak. Kérjük, hogy az Önt érdeklő Termék Megrendelése előtt figyelmesen olvassa el az alábbiakat, további kérdés esetén pedig keresse az ügyfélszolgálatot a lenti elérhetőségeken.

A Webshopon keresztül Termékek értékesítését az alábbi Gyógyszertárak végzik:

Gógyszertár neve címe Telefonszáma e-mail címe
Adria Patika 1148 Budapest, Fogarasi út 45. 0617926818

adriapatika@gmail.com

Aelia Sabina Gyógyszertár 1031 Budapest, Torma Károly utca 19-20. 0612427940

aeliasabina1031@gmail.com

Szent Imre Gyógyszertár    2700 Cegléd, Szent Imre herceg utca 22. 0653315845   

stimpat@t-online.hu             

A klikkpatika.hu internetes áruház a fentiekben felsorolt gyógyszertárak közös honlapja.

  1. A MEGRENDELÉS FOLYAMATA
    1. A Megrendelés leadása
      1. Ön a Webshopban elérhető Termékek közül választva, a kívánt Terméket a „Megrendelés” gombra kattintva rendelheti meg. A Megrendelés gombra kattintás után személyes adatai megadásával (név, cím, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, szállítási cím) a fizetés és a szállítás / átvétel módjának kiválasztásával véglegesítheti a Megrendelését. Ezt követően az Ön által megadott e-mail címre visszaigazolás érkezik a Megrendelés adatairól. A visszaigazolással jön létre Ön és a Gyógyszertár között az adott Termékre vonatkozó adásvételi szerződés.
      2. A Gyógyszertár a klikkpatika.hu internetes áruházban kizárólag vény nélkül kapható termékeket árusít. Gyógyszer 14 év alatti személynek nem adható ki.
      3. Áraink a Megrendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a Webshopban a Termékek mellett tüntetünk fel. Az árak bruttó árak, az ÁFA-t tartalmazzák, azonban a Termékek mellett feltüntetett árak a szállítási költséget nem tartalmazzák. A szállítási költség a Megrendelés véglegesítése előtt kerül meghatározásra. 
      4. A Termékek lényeges tulajdonságait a Termékek mellett olvasható betegtájékoztató tartalmazza.
      5. Amennyiben a Webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a Termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve kijavítása után haladéktalanul tájékoztatjuk Önt az új, helyes adatokról, és a Megrendelésre ezen javított adatok lesznek irányadóak. Ön ezt követően ismét megerősítheti a Megrendelést, vagy lehetősége van arra, hogy elálljon a szerződéstől. 
    2. Fizetés
      1. Ön a Megrendelés során választhat, hogy a Megrendelés ellenértékét a Webshopon keresztül online bankkártyás fizetés útján („Online Fizetési Mód”), utánvéttel történő fizetés („Utánvét”) vagy helyszíni fizetés útján a Gyógyszertárban személyesen fizeti meg („Helyszíni Fizetési Mód”).
      2. Online Fizetési Mód esetén a Megrendelés beküldését követően a rendszer az OTP Bank Nyrt. („Bank”) online fizetési oldalára ugrik, ahol a kártyaadatok megadásával fizethet. Az online bankkártyás fizetési mód használatához az alábbi bankkártya típusokat használhatja:
        (a) Bármilyen Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron és American Express kártya (dombornyomott kártyák);
        Sikeres tranzakció esetén az Bank weboldaláról visszakerül a Webshop oldalára. Tájékoztatjuk, hogy a Bank online fizetőfelülete háromszereplős kártyás fizetési modellt használ. Ennek mentén a fizetési tranzakció a Bank saját internetes felületén történik, a PharmaKlikk és a kártyabirtokos (Ön) egymástól független adatmegadásával. Ön a kártyaadatait a Bank oldalán adja meg, azokhoz sem a Gyógyszertár, sem a PharmaKlikk, sem illetéktelenek nem férhetnek hozzá. Bővebb információt a fizetés biztonságáról az alábbi linken olvashat: https://www.otpbank.hu/portal/hu/Bankkartya/Biztonsag/Internet.
      3. Ön e-mailben értesítést kap a sikeres fizetésről, ha az online bankkártyás fizetés teljesült.
      4. Az Ön részére a Megrendelés ellenértékéről szóló számlát mind az Online Fizetési Mód mind a Helyszíni Fizetési Mód esetében a Gyógyszertár állítja ki és adja át a Termékek kiszolgálásával egyidejűleg. 
      5. Utánvéttel történő vásárlás esetén a vételárat a Futárcég vagy az Expressz Futár veszi át.
    3. Szállítás, átvétel
      1. Ön választhat, hogy a megrendelt Terméket személyesen egy Gyógyszertárban kívánja átvenni vagy annak csomagküldés keretében történő megadott címre szállítását kéri. 
      2. Személyes átvétel esetén a Webshop automatikusan felkínálja Ön számára a földrajzilag legközelebb eső Gyógyszertárat átvételi helyként, Ön azonban ezt felülírhatja, és bármely, a Webshop rendszerhez csatlakozott a rendszer által felkínált Gyógyszertárat választhatja az átvétel helyeként. Csomagküldés esetén a Webshop automatikusan az Önhöz földrajzilag legközelebb eső olyan Gyógyszertárba irányítja a Megrendelést, amelyben a megrendelt Termék raktáron van, illetve amennyiben ilyen nincs, akkor a földrajzilag legközelebb eső Gyógyszertárba a rendszer megrendeli a Terméket.
      3. Megadott címre szállítás választása esetén a szállítást a Gyógyszertárak partnere:
        • (i) 1 napos határidejű kiszállítás megrendelése esetén a Trans-o-Flex Hungary Kft. („Futárcég”) végzi, amely a szállítást Magyarország területén tudja teljesíteni; 
        • (ii) 4 órás, expressz kiszállítás esetén az adott településen működő szerződéses futár („Expressz Futár”) teljesíti.
      4. Személyes átvétel esetén a Megrendelésnek a Gyógyszertár oly módon tesz eleget, hogy - amennyiben a Termék raktáron van - Önt a Gyógyszertárban a Megrendelés időpontjától számított 4 órán belül kiszolgálja. Amennyiben a termék nincs raktáron, a kiszolgálás 24 órán belül történik meg.
      5. Az 1 napos határidejű kiszállítás megrendelése esetén az 1 napos kiszállítás úgy értendő, hogy a gyógyszertár nyitva tartási idejében megrendelt és raktáron lévő termék kiszállítása a rendelés másnapján – feltéve, hogy az munkanapra esik - történik meg. Abban az esetben, ha a megrendelés a gyógyszertár nyitva tartási idején túl történik meg, úgy a másnapi kiszállítás nem garantált. Amennyiben a termék nincs raktáron, a kiszállítás a Termék gyógyszertárba érkezését követő munkanapon történik meg.
      6. A megadott címre történő 1 napos kiszállítás esetén a Termékek szállítási költsége bruttó 990 Ft. Felhívjuk figyelmét, hogy 40 kg súly feletti összes Termékre vonatkozó Megrendelés esetén a megrendelt Termékek több csomagban kerülnek kiszállításra, azaz az egyes csomagok súlya legfeljebb a fenti súlyhatárig terjed. Ilyen esetben a szállítási költséget minden csomag tekintetében külön meg kell fizetni, abban az esetben is, ha az egyes csomagok szállítására egy időpontban kerül sor.
      7. A megrendelt Termékek szállításra történő előkészítéséről és a Futárcégnek történő átadásáról Ön e-mail értesítést kap. Ezt követően a Futárcég e-mailben vagy telefonon értesíti Önt a szállítás megkezdéséről. Tájékoztatjuk, hogy a Megrendelések kiszállítására kizárólag munkanapokon 10 és 17 óra között kerül sor.
      8. A Futárcég a szállítást a 1.3.6 pontban meghatározott szállítási határidőn belül, az Ön által megjelölt szállítási címre legfeljebb két alkalommal kísérli meg. Amennyiben a megrendelt Terméket Ön egyik alkalommal se veszi át, a szállítás sikertelennek minősül, és a Futárcég a Termékeket visszaszállítja a Gyógyszertár részére. Ez esetben Ön e-mail értesítést kap arról, hogy a megrendelt Termékek személyes átvételére mely átvételi ponton van lehetősége. 
      9. Expressz – 4 órán belüli – kiszállítás megrendelésére kizárólag a kiszállítási címmel azonos településen működő gyógyszertárból, az adott gyógyszertár raktáron lévő termékeire van lehetőség és csak a gyógyszertár nyitva tartási idejében. Az Expressz Futár költsége bruttó 2.000,- Ft. Az Expressz Futár a visszaigazoló email kézhezvételét követő 4 órán belül szállítja ki a Terméket a megadott címre. Sikertelen kiszállítás esetén az 1.3.11 pont az irányadó.
      10. A személyes átvétel teljesítéséhez, valamint a Megrendelés azonosításához a Megrendelés visszaigazolásában megjelölt megrendelési szám Gyógyszertárban történő felmutatása szükséges.
      11. A Termékek tulajdonjoga minden esetben az átvétellel száll át Önre.
      12. Amennyiben Ön a Terméket
        • a sikertelen házhozszállítást követően az 1.3.7 szerinti értesítéstől számított 30 napon belül; vagy
        • a Megrendelést követő 30 napon belül
          a személyes átvételre szolgáló átvételi ponton nem veszi át, a Gyógyszertár jogosult a Megrendeléssel létrejött adásvételi szerződéstől elállni. Ebben az esetben Ön a Megrendelés törléséről e-mailben értesítést kap, továbbá az értesítéstől számított 10 (tíz) napon belül az Ön által megfizetett vételár visszafizetésre kerül. Tájékoztatjuk, hogy a Megrendelés ilyen okból történő törlése esetén a Gyógyszertár az Ön által megfizetett szállítási költséget nem fizeti vissza, továbbá jogosult 500,- Ft adminisztrációs és raktárköltséget a visszafizetendő összegből levonni.
  2. ELÁLLÁSI JOG 
    1. Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Termék értékesítésével kapcsolatos szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön képviseletében, a Futárcégtől eltérő harmadik személy a Terméket átveszi.
    2. Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni elektronikus úton küldött levél útján a webshop@pharmaklikk.hu címre.
    3. Ha Ön eláll az adásvételi szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a Futárcég (Expressz Futár) általi házhozszállítás költséget, de ide nem értve a Futárcég vagy más módon történő visszaküldés költségét. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. 
    4. Amennyiben elállási nyilatkozatában a Termék Futárcég általi visszaszállítását kéri, a Termék visszaküldésének közvetlen költségét - azaz a mindenkori szállítási költség mértékét - Ön viseli. Tájékoztatjuk, hogy visszaszállításra ebben az esetben is csak az eredeti szállítási címről van lehetőség. Visszaszállítás igénylése esetén a Futárcég az elállási nyilatkozat kézhezvételét követő 2 (két) munkanapon belül teljesíti igényét. Az elállási nyilatkozat Gyógyszertár általi kézhezvételének időpontjáról a Futárcég e-mailben értesíti Önt.
    5. Amennyiben a Terméket a 2.4 pont szerinti határidőn belül Ön nem adja át a Futárcégnek, a visszaszállítás sikertelennek minősül. Ebben az esetben Ön köteles a Terméket a 2.6 pont szerint személyesen eljuttatni a Gyógyszertár részére.
    6. Amennyiben a Termékeket nem kívánja visszaszállíttatni, Ön köteles a Gyógyszertár számára a Terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. 
    7. A klikkpatika.hu oldalon kapható Termékek jelentős része zárt csomagolású termékeknek minősülnek, amely tekintetében a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet alapján egészségvédelmi vagy higiéniai okból az átadást követő felbontásig van lehetőség elállásra. Felbontást követően az elállási jog nem gyakorolható, a Termék nem visszaküldhető.
    8. A 44/2004. (IV.28.) ESzCsM rendelet 21/B.§ (1) bekezdése alapján tévesen kiszolgáltatott gyógyszer vagy az OGYÉI által visszahívott gyógyszer kivételével gyógyszert visszavenni nem lehet, így ezen kivételeken túl gyógyszer esetében az elállási jog nem gyakorolható.
  3. SZAVATOSSÁG
    1. Kellékszavatosság
      1. 3.1.1 Ön a Gyógyszertár hibás teljesítése esetén a Gyógyszertárral szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 
      2. 3.1.2 Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
    2. Termékszavatosság 
      1. A Termék hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélést kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
      2. Tájékoztatjuk Önt, hogy a gyártók vagy forgalmazók eljárása a termékszavatossági igény érvényesítése során a Gyógyszertár jelen ÁSZF-ben meghatározott eljárásaitól eltérhet.
      3. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. 
    3. Jótállás
      1. Bizonyos Termékek (10.000,- ft-ot meghaladó értékű Termék) esetében a Gyógyszertár a 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet alapján jótállásra köteles. A Gyógyszertár jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
      2. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 3.1 és 3.2 pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
  4. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
    1. A PharmaKlikk felelősségének korlátozása
      1. A Webshopon nyújtott szolgáltatások teljesítéséért, a Webshopon feltüntetett információk helyességéért, teljességéért vagy pontosságáért a fent meghatározott feltételek szerint is kizárólag a Gyógyszertár felelős. 
      2. A Webshopon közzétett információkat a PharmaKlikk nem ellenőrzi, azok tekintetében a PharmaKlikk az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény alapján közvetítő szolgáltatónak minősül, így azokért semmilyen felelősséget nem vállal.
    2. Panasz, ügyfélszolgálat 
      1. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18.§ (1) bekezdésében meghatározott esetekben Ön jogosult békéltetőtestülethez fordulni.
      2. A Gyógyszertárak tevékenységére a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.
      3. Amennyiben a Webshoppal kapcsolatosan van kérdése vagy a vásárolt Termékkel kapcsolatosan panasza van, kérjük írjon e-mailt a webshop@pharmaklikk.hu címre. A beérkezett panaszokat 3 napon belül kivizsgáljuk és annak eredményéről értesítjük.
    3. Az ÁSZF módosítása
      1. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Gyógyszertár és a PharmaKlikk fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et egyoldalúan, előzetes általános értesítés nélkül módosítsa, a módosítást követően adott Megrendelésekre kiterjedő hatállyal. A Gyógyszertár és a PharmaKlikk a Webshop megszakításmentes elérhetőségének biztosítására törekszik, mindazonáltal fenntartja a jogot, hogy a Webshopot, a Webshop tartalmát, vagy a Termékek megvásárlásának lehetőségét (és az erre irányuló ajánlatot) részben vagy egészben előzetes figyelmeztetés nélkül megszüntesse, illetve megváltoztassa. A Gyógyszertár a jelen ÁSZF-be (ideértve az itt hivatkozott egyéb dokumentumokat is) ütköző Megrendelést elutasíthatja. A Gyógyszertár ezzel kapcsolatban kártérítési vagy megtérítési kötelezettséggel nem tartozik. 
      2. Ha az ÁSZF az Ön számára interneten keresztül nem jelenik meg, kérésére megküldjük Önnek e-mailben a kéréskor hatályos ÁSZF egy példányát.
    4. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
      1. A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződést nem iktatják, utólag nem lesz hozzáférhető.
      2. Az adatbeviteli hibák javítására a Megrendelés végleges leadását megelőzően van lehetősége.
    5. Irányadó jog és joghatóság
      ​Jelen ÁSZF-re és a Megrendelésekre Magyarország joga az irányadó és a hatáskörrel és illetékességel rendelkező bíróságok jogosultak eljárni.
Vissza a tetejére